Zdrowy sen w gorące dni: jak przetrwać upały i zapewnić sobie dobry sen?

Wraz z początkiem maja nadchodzą coraz cieplejsze dni i noce. Temperatura za oknem wzrasta, przez co w sypialni również jest ona nieco większa, co niekoniecznie dobrze wpływa na jakość i długość naszego snu. Dlaczego? Przede wszystkim szacuje się, że komfortowa temperatura w sypialni powinna wahać się między 18 a 20 stopni Celsjusza, jednak kwestia ta zależy również od naszego wieku oraz preferencji. A co, gdy w nocy jest za ciepło? Oto najlepsze sposoby na przetrwanie upałów!

Sposób 1 – obniżenie temperatury w sypialni

W ciągu dnia nasza sypialnia się nagrzewa, jednak w nocy jest o wiele niższa temperatura? Od razu otwórzmy okno i przewietrzyć swój pokój! Czynność ta pozwoli nie tylko na wymianę powietrza, ale także zmniejszenie jego temperatury. W ten sposób będziemy w stanie szybciej zasnąć oraz efektywnie się wysypiać każdego dnia. Możemy również zostawić uchylone okno na całą noc. Tylko uważajmy, aby nie przesadzić, skutkiem czego może być przeziębienie.

Sposób 2 – wiatrak lub klimatyzacja

Upalna noc? Wietrzenie nic nie daje? Wówczas świetną opcją jest skorzystanie z klimatyzacji! Ustawmy ją na perforowaną temperaturę, najlepiej w zakresie 18-22 stopni Celsjusza. Jeśli nie mamy takich udogodnień, to równie dobrze sprawdzi się klasyczny wiatrak. Delikatny wiaterek jest w stanie pomóc nam zasnąć nawet w najbardziej upalną noc, a dodatkowo jesteśmy w stanie przenosić go z miejsca na miejsce, przez co możemy go używać tak, gdzie aktualnie śpimy.

Sposób 3 – zasłanianie okien

Co ciekawe, o temperaturę w sypialni możemy zadbać również za dnia. W jaki sposób? Być może nie każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę, ale w ciągu dnia do pomieszczenia wpadają promienie słoneczne, które podnoszą temperaturę. Właśnie dlatego dobrą opcją jest zasłanianie okna – roletami, żaluzjami lub grubymi zasłonami. Warto równie zastanowić się nad zasłonami zaciemniającymi, które nie przepuszczają ciepła. Możemy również zainwestować w rolety termo, czyli takie, które całkowicie zaciemniają pomieszczenie, odbijając jednocześnie padające na nie promienie słoneczne.

Sposób 4 – materac z warstwą chłodzącą

W upalne noce nie bez znaczenia jest dobry materac Hilding, który zapewni komfortowy wypoczynek. Powinien on posiadać takie cechy, jak gwarancja odpowiedniego odprowadzania wilgoci, co jest ważne jeśli intensywnie się pocimy. Poza tym ważne, aby posiadał dobra cyrkulacja powietrza i miał właściwości chłodzące. To właśnie nimi wyróżnia się pianka FloFom, którą zawiera m.in. materac Hilding Boogie.

Wysoka temperatura nie sprzyja zdrowemu wypoczynkowi, dlatego warto już dziś zapoznać się ze sposobami na przetrwanie upalnych dni! W ten sposób zapewnimy sobie spore pokłady energii, a także prawidłową regenerację pod kątem fizycznym i psychicznym.

Artykuł powstał we współpracy z Hilding.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden + dziesięć =